DIY Bardak Altlıgı

Duygu: Gizem senin tam bir kahve manyağı olduğunu biliyoruz ama bugünlerde bana da bi şeyler oluyo, kahve içmeden duramıyorum.
Gizem: Ee aramıza hoşgeldin o zaman.
Duygu: Eskiden hiç sevmezdim ama yaş ilerledikçe herhalde girdiğim sosyal ortamların etkisiyle alıştım. Şimdi alışkanlığım yavaş yavaş bağımlılığa dönüşüyo. Bi de geçen gün bu kahve ilk nerde, nasıl ortaya çıktı diye araştırırken bir sürü rivayet çıktı karşıma. Şimdi copy-paste'in dibine vuruyorum bekle:) 

Kaldi adındaki çoban
8. yüzyıl ortalarında Habeşistan Kaffa'da yaşayan Khaldi adındaki bir çobanın bir çalıya ait kırmızı meyveleri yemesinin ardından hayvanlarının daha hareketli oldukları dikkatini çekmiş ve kendisi de bu meyveyi denemiştir. Verdiği hissi ve keyfi sevince diğerlerine de haber vermiş ve kahve bugünlere kadar gelmiş.

Yemenli Şeyh Şazili
Şeyh Şazili 14. yüzyıl sonlarında Yemen’de yaşamış olması muhtemel bir Sufi Şeyhi’dir. Kahveyi ilk içtiği rivayet edilen kişilerden biridir. Gece ibadetinde dinç ve uyanık kalabilmek için özellikle geceleri kahve içtiği, ve kahveyi ilk kullanan sufilerden biri olduğu belirtilmiştir.

ez-Zebhani
16. yüzyılın Arap yazarı Ceziri’ye göre kahve’yi ilk içen kişi ez-Zebhani olarak bilinen Yemenli Cemalleddin Ebu Abdullah Muhammed İbn Said’dir. Bir olay yüzünden Aden’i terkederek Etiyopya’ya giden Zebhani orada kahve içen insanlarla karşılaşmış; Aden’e döndüğünde hastalanmış ve aklına kahve içmek gelmiş. Kahve onu iyileştirmiş. Kahve’nin yorgunluk ve uyuşukluk giderme, canlılık ve dinçlik kazandırma özelliklerini keşfetmiş.


Gizem: Valla onu bunu bilmem ama iyi etmişler de bulmuşlar bu kahveyi.
Duygu: Kesinlikle katılmakla birlikte, kahve sunumunun da çok önemli olduğunu düşünüyorum ve boş durmayarak bu konuda hemen bir DIY girişiminde bulunuyorum:) Şimdi yeni evli kızlarımız bilir, ne kadar çeyiz alırsan al hep bir şeyler eksik olur, işte rendedir, sıkacaktır falan filan. Ben de Gizemcim bardak altlığı almayı unutmuşum :) Neyseki evim ıvır zıvır dolu da kullanmadığım keçelerden kendi bardak altlığımı kendim yaptım. Şimdi gelsin yağmurlu, battaniyenin altında film izlenerek geçirilen günler!
Gizem: Yaa harika olmuş, ben de istiyorum ona göre!
Duygu: Tamamdır, hazır bil.









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder